loading...
انجمن هواداران دیوید بکهام
هک شد

آخرین ارسال های انجمن

تا چند روز قبل ديويد بکهام بازيکني بود که سابقه 5 سال حضور در نقش لژيونر در ليگ آمريکا را داشت، اما از دوشنبه که گالاکسي بر هوستون غلبه کرد و فاتح ليگ شد، وي توانست کارنامه ورزشي‌ اش را رنگين ‌تر کند.

بازيکن 36 ساله سابق منچستريونايتد که ماه‌ها است علاقه وافرش را براي بازگشت به جمع سه‌ شيرها (تيم ملي انگليس) بيان مي کند، اما با ابراز تمايلي از جانب فابيو کاپلو به عنوان مسئول فني تيم مواجه نمي شود، 5 سال قبل که از فوتبال اروپا جدا شد و به آمريکا رفت، در ذهن تصور مي کرد «ليگ MLS» آخرين ايستگاه ورزشي او باشد و پس از آن، کفش‌ هايش را براي هميشه بياويزد.

اما اکنون که اين دوره عاقبت با کسب عنوان نخست به پاياني دل‌ا نگيز يافته رسيده، وي باوري متفاوت با گذشته دارد. چرا که آمادگي زيادي  را در وجود خويش  مي بيند و انگيزه‌ اش براي ادامه کار، به عنوان بازيکن بسيار زياد است.

در همين ارتباط برخي  از کساني که با او از نزديک آشنايي دارند و روحياتش را مي شناسند، باور دارند يکي از عواملي که سبب شده تا اين ستاره پا به سن گذاشته همچنان در مستطيل سبز باقي بماند، حفظ اميد براي بازگشت به تيم ملي است.
 
کجا و با چه تيمي؟!

بديهي است براي تحقق چنين هدفي، نياز است که او همچنان در سطح باشگاهي فعال باشد تا بلکه بتواند درهاي تيم ملي را به روي خود بازگشايد.

در اين ارتباط باورهاي مختلفي در مورد آينده حرفه‌ اي او وجود دارد. گروهي از تحليل ‌گران معتقدند وي به سبب شناختي که از پنج فصل بازي در آمريکا کسب کرده، همچنان به بازي در چنين ليگي ادامه خواهد داد. مدافعان اين نظريه دليل مي آورند که تمام اعضاي خانواده وي از اقامت در اين کشور راضي هستند. پس دليلي براي تغيير چنين شرايط اقامتي وجود ندارد.

گروهي ديگر تصور مي کنند وي محل اقامتش را از لس آنجلس تغيير نخواهد داد، اما امکان دارد با تيمي ديگر در ليگ آمريکا همکاري کند. حتي مطابق خبري که چند هفته قبل منتشر شد، در اين صورت امکان فعاليت مشترک وي با تيمي از يکي از تيم‌هاي ليگ حرفه‌ آي مکزيک نيز وجود دارد.
 
بازگشت به اروپا؛ شايد!

در اين ميان احتمالي جدي‌ تر نيز وجود دارد که از بازگشت او به اروپا حکايت مي کند. در اين حال خود چند گزينه مقابل وي هست. پس از حضور در اسپانيا با رئال و ايتاليا با آ.ث.ميلان، مي تواند به تجربه آشنايي با فوتبال اروپايي پايان داده و به سرزمين مادري ‌اش «انگليس» بازگردد.

اخباري که در ماه ‌هاي گذشته به همين منظور انتشار يافته، حکايت از آن دارد که بسياري از تيم‌هاي ليگ برتري مثل وستهام، تاتنهام، نوريچ و … هستند که شور واشتياق جذب و همکاري وي را حتي براي مقطعي کوتاه دارند.

مزيت انتخاب چنين گزينه ‌اي براي او مي‌تواند حضور کاملا نزديک و رودرو با مسئول تيم ملي (کاپلو) باشد. در اين وضعيت در سايه درخشش احتمالي وي، با حجم زيادي از حمايت‌ هاي هواداران مواجه خواهد شد که همين پتانسيل، به مثابه اهرم فشاري بر نفر اول تيم ملي، جهت دعوتش عمل خواهد کرد.

البته از آن جايي که او بازيکني خام و ناپخته نيست، حساب همه احتمالات را خواهد کرد. چرا که در آن روي سکه نيز احتمال عدم موفقيتش با توجه به مساله افزايش سن، سرعتي و پرفشاربودن مسابقات ليگ برتر و دوري چندين ساله‌ اش از فضاي فوتبال باشگاهي زادگاهش، نيز وجود دارد.
 
همکاري احتمالي با ولخرج‌ ها

علاوه بر گزينه «حضور مجدد در ليگ انگليس» ستاره يازده فصل منچستريونايتد، مي تواند به بازي در ليگ فرانسه همراه با تيم پاري ‌سن‌ ژرمن نيز فکر کند. يعني همان تيم مطرح شهر پاريس که امسال با تغيير مديريت و سرازيرشدن کلي سرمايه‌، عنوان «ولخرج‌‌ها» را به خود اختصاص داد.

در اين حالت برخي هم هستند که مي گويند:«فرانسه که نه، اما او يک ليگ درجه يک اروپا را برخواهد گزيد»، اما سئوالي که در اين جا مطرح مي شود، چنين است: کدام يک از ليگ‌هاي طراز اول اروپا به جز‌ آناني که قبلا سابقه بازي داشته (لاليگا اسپانيا، کالچو ايتاليا) کدام يک مي توانند پذيرايش باشد؟!
پاسخ اين پرسش مطرح شده براي بکهام و خانواده‌ اش تنها يک ليگ ممتاز است: «بوندس‌ليگا آلمان»
 
بررسي احتمال حضور در بوندس ‌ليگا

کساني که فکر مي کنند بکهام شايد در واپسين روزهاي دوران عمر بازيگري ‌اش، لژيونري از اين ليگ شود، حتما به ياد مي آورند مدتي قبل شايعه علاقمندي فليکس ماگات، سرمربي ولفسبورگ براي جذب او در سطح رسانه‌ ها انعکاس گسترده ‌اي يافت، اما در عمل چنين انتقالي ماهيتي واقعي به خود نگرفت.

ماگات که تابستان گذشته و در زمان مربيگري شالکه، توانست پاي بازيکني بزرگ و با شرايط مشابه بکهام، يعني رائول گونزالس 34 ساله را از رئال مادريد به تيم خود بازکند، پس از حضور در ولفسبورگ و برعهده ‌گيري سکان هدايت اين تيم، اقدام مشابه ديگري انجام داد و حسن سالي‌حميدزيچ 34 ساله را از يوونتوس ايتاليا گرفت.

مربي 58 ساله سال‌هاي نه چندان دور بايرن مونيخ، پس از فروکش کردن همه آن هياهوها ، اکنون در اين باره حرف‌ جالبي مي‌ زند: «بازيکناني مثل بکهام هميشه مورد نظر هستند. البته اگر واقعا با تيم جور شوند …»

به اعتقاد اين مربي جذب بازيکني مثل اعجوبه انگليسي که در آمريکا  بيش از 28 ميليون يورو خالص کسب در‌آمد مي ‌کند، از نظر مالي براي باشگاهش دشواري‌هاي فراواني به وجود مي ‌آورد.

علاوه براين نکته او به بحث ديگري هم اشاره مي کند:« ما باشگاهي هستيم که مي‌خواهيم تيم خود را براي آينده بسازيم. من مي ‌توانم اين جا يا آن جا بروم و بازيکني پا به‌ سن ‌گذاشته مثل بکهام را براي تثبيت تيم به خدمت گيرم. اما همان گونه که گفتم دنبال بازيکناني مي گرديم که دورنماي کاري براي ولفسبورگ داشته باشند…»
 
فولر: دستمزد بکهام بايرني ‌ها را فراري مي ‌دهد!

حال که با رديف کردن چنين جملاتي، عملا بحث انتقال احتمالي لژيونر انگليسي به ولفسبورگ منتفي مي شود، شايد اين امکان باشد که او را در آينده‌اي نزديک با پيراهن تيمي مثل بايرلورکوزن در آلمان  ببينيم.

در اين مورد نيز رودي فولر، مدير ورزشي تيم و کسي که بر امور نقل و انتقالات نظارت مي ‌کند. اما همين چهره نيز با بيان يک جمله معني ‌دار حرفي مي زند که همه گونه احتمال را منتفي مي کند:«آن قدر سطح دستمزد بکهام بالا است که بايرن مونيخ را فراري مي دهد چه به رسد به اين که ما بخواهيم بپردازيم.»

شروعي روشن، پاياني مبهم

براساس چنين اظهاراتي اگرچه اکنون آينده کاري اين ستاره قديمي (آلمان يا حتي خارج از آن» در هاله ‌اي از ابهام قرار گرفته است، اما همه چيز در مورد نقطه اي که  «ديويد روبرت جوزف بکهام» معروف به «ديويد بکهام» کارش را به عنوان يک حرفه‌ اي در وادي فوتبال حرفه‌ اي آغاز کرد، کاملا روشن است.

اين بازيکن در سال 1992 زماني که تازه 17 ساله شده بود، اولين قرارداد حرفه ‌اي خود را منعقد کرد و  براي منچستريونايتد بازي کرد.

او تا سال 2003 پيراهن اولدترافوردي ‌ها را به تن داشت، در 266 بازي تيم تحت هدايت سرآلکس فرگوسن حضور يافت و 61 گل به ثمر رساند.

از طرفي طي اين مدت 11 ساله با «سرخ ‌پوشان» به شش مقام قهرماني ليگ برتر، دو جام حذفي و مقام نخست ليگ قهرمانان اروپا در سال 1999 رسيد.

در سال 2003 پس از آن که مناسباتش با فرگوسن،‌ مربي تيم به سردي گراييده بود، راهي رئال مادريد شد. در اين تيم در مدت 4 سال و در همان فصل پاياني حضورش مقام قهرماني را کسب کرد.

پس از آن بود که دست به مهاجرت به همراه خانواده‌ اش به آمريکا زد و قراردادي 5 ساله منعقد کرد. البته دراين مدت او در دو مقطع موقت و کوتاه براي آ.ث.ميلان ايتاليا  به عنوان بازيکن قرضي بازي کرد.
اکنون مشخص نيست  بازيکني که سابقه 490 بازي در ليگ هاي داخلي و خارجي داشته ، با انتخاب تيمي جديد براي بازي تا چه حد آمار بازي و گل باشگاهي خود را افزايش خواهد داد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
هکید

درباره ما
سایت رسمی هواداران دیوید بکهام
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از طرح جدید قالب سایت راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 377
  • کل نظرات : 315
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 503
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 152
  • باردید دیروز : 308
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,229
  • بازدید ماه : 3,728
  • بازدید سال : 21,758
  • بازدید کلی : 487,268
  • هک شد