loading...
انجمن هواداران دیوید بکهام
هک شد

آخرین ارسال های انجمن

ديويد بكهام سرشناس ‌ترين بازيكن فوتبال دنياست و حرف‌ هاي او‌ مي تواند براي هواداران پر شمار او خواندني باشد. ستاره لس ‌آنجلس گالكسي درباره موضوعات مختلفي صحبت كرده است.

چرا آمريكا؟
، به خاطر هاليوود


به عنوان توريست به اين جا آمده بودم و هميشه مي خواستم برگردم و بيشتر بمانم و حرفه‌ ام را هم همين جا دنبال كنم. اين ربطي به هاليوود ندارد. علاقه ‌اي به بازيگري ندارم. ما اين جا راضي هستيم، بچه‌ها كلي دوست پيدا كرده‌اند، همسرم هم اين جا كار ميكند من از محيط و فوتبال لذت مي برم.

سطح ليگ حرفه‌اي آمريكا چگونه است؟

بالاتر از چيزي است كه مردم در اروپا فكر مي كنند. مسلما بايد خيلي پيشرفت كند تا بتوان آن را با ليگ‌ هاي درجه اول اروپايي مقايسه كرد اما لس آنجلس گالكسي با چند تيم ليگ برتر انگليس برابري مي‌كند.

 من به اين جا آمدم تا كمك كنم سطح اين رقابت‌ها بالاتر برود. همه مي دانند اين جا فوتبال آمريكايي، بيسبال و بسكتبال چقدر محبوب هستند و خيلي دوست دارم كه فوتبال حتي اگر به آن سطح هم نرسد، به آن نزديك شود.

چقدر احتمال داشت به جاي گالكسي به ميلان بروي؟

خيلي. فكر مي كنم ماجرا جدي بود. بعد از منچستر يونايتد و رئال‌مادريد، ميلان مي توانست باشگاه سطح بالاي ديگري باشد كه در آن بازي مي كردم. هميشه طرفدار اين تيم بوده ‌ام و نگرششان را ستوده ‌ام اما اوضاع جور ديگري پيش رفت.

دلت بيش از همه براي چه چيز فوتبال اروپا تنگ شده؟

شور و هيجاني كه فوتبال را احاطه كرده بود، اگرچه من شانس هم آورده بودم: اولد‌ترافورد و سانتياگو برنابئو ورزشگاه‌‌ هاي بي ‌نظيري هستند.

با فابيو كاپلو در رئال مادريد و حالا در انگليس كار كرده‌ اي. او مي تواند انگليس را به قهرماني جام جهاني 2010 برساند؟


هر چيزي ممكن است. فابيو كاپلو مربي است كه دنبال برد است و مي داند از تيم و بازيكنان اش چه مي خواهد.

مي خواهد بازيكنانش روحيه پيروزي طلب داشته باشند و براي هر بازي، آن هايي را به زمين مي فرستد كه فكر ميكند مي توانند بيشترين كمك را به تيم كنند. مهم نيست كه در گذشته چه كرده‌اند يا چه چيز‌هايي را برده‌اند. كاپلو در نيمكت نشين كردن يا حتي خط زدن بازيكنان ترديد نمي كند.

در 33 سالگي، در حالي كه بيش از 100 بازي ملي انجام داده‌اي، هنوز با انگيزه سابق براي تيم ملي انگليس بازي مي كني. خيلي از بازيكنان بزرگ ديگر از تيم ملي كناره گرفته‌اند.
هميشه گفته ‌ام اگر خوب بازي‌ كنم و مربي فكر كند كاري از دست من ساخته است، هرگز بخت بازي براي كشورم را از دست نخواهم داد.


پس تفاوت بين سطح بازي ‌هاي جام جهاني و ليگ آمريكا چه مي شود؟

حرف‌هاي زيادي در اين باره زده شده اما به نظر من مشكلي درست نمي ‌كند. سطح آمادگي بازيكنان در هر دو رقابت يكي است و بازي من هم زياد تغيير نكرده،‌ هنوز كارم رفتن به كناره‌ ها و سانتر توپ درون هجده قدم است. اگر بتواني اين كار را انجام بدهي، اينكه كجا بازي مي‌كني مهم نيست.

بهترين بازيكن حال حاضر دنيا چه كسي است؟

بي ترديد كريستيانو رونالدو. او همان طور كه فوق العاده بازي كرده، گل هم زده است.


از قول تو گفته شده كه رونالدو نبايد به رئال مادريد بپيوندد. چرا؟

توصيه نمي ‌كنم به مادريد برود. آن چه كه گفتم اين بود كه به نظر من، وقتي با يك باشگاه قرارداد بلند مدتي را امضا كني، بايد به آن احترام بگذاري و تا انتها پايبنداش باشي اما اين به خودش مربوط است. اين كه اجازه بدهند برود هم يك مساله ديگر است. كسي چه مي‌داند؟ اين فوتبال است و ممكن است هر چيزي در آن رخ دهد.

از ارقامي كه بابت خريد رونالدو و كاكا پيشنهاد شده بود، تعجب نكردي؟


ديگر اقتصاد فوتبال چنان شده كه هيچ چيزي من را زياد متعجب نمي ‌كند. كاكا هم بازيكن استثنايي است...

شادترين و غم انگيزترين لحظات حرفه ات چه بوده است؟


شادترين آن 1999 بود كه همه جام‌ها را با منچستر يونايتد بردم. غم انگيزترين هم وقتي بود كه در جام جهاني 1998 برابر آرژانتين اخراج شدم اما اين لحظه‌اي بود كه من را عوض كرد و از اين لحاظ، خيلي نكات مثبت نصيبم شد.

 
چرا مردم اين قدر به زندگي شخصي تو علاقه نشان مي ‌دهند؟

 
بايد اين را از ديگران بپرسي. از يك طرف ما يك خانواده عادي هستيم كه دوست دارد كارهاي معمولي مثل بردن بچه ‌ها به مدرسه و بازي در پارك را انجام دهد. از طرف ديگر، عادي نيستيم و دليلش حرفه مان است. با اين حال هيچ وقت شكايتي نداشته ام.


وقتي بچه بودي، تو هم قهرمان‌ هاي خودت را داشتي؟


برايان رابسون قهرمان من بود. به گمانم من هم علاقه داشتم تا بدانم چه ماشيني سوار مي‌شود يا صبحانه چه مي ‌خورد. مي‌دانستم شير و مشروب مي ‌نوشد. بنابراين من هم همين را نوشيدم، البته بدون مشروب.

بهترين بازيكني كه كنارش بازي كرده اي، چه كسي بوده است؟

بي ترديد زين الدين زيدان. بازي در كنار او مثل رويا بود. او نه تنها يكي از دلنشين ‌ترين آدم‌هاي فوتبال است كه بازيكن شگفت انگيزي هم بود؛ از نظر من، بزرگترين بازيكن تمام دوران.

... و آينده؟

كار با بچه ‌ها - همين حالا آكادمي بكهام در لندن و لس آنجلس كار مي ‌كند - و همچنين كلي وقت براي كارهاي خيريه مي‌گذارم.

منبع: World Soccer

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
هکید

درباره ما
سایت رسمی هواداران دیوید بکهام
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از طرح جدید قالب سایت راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 377
  • کل نظرات : 315
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 503
  • آی پی امروز : 118
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 265
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 937
  • بازدید ماه : 770
  • بازدید سال : 18,800
  • بازدید کلی : 484,310
  • هک شد