loading...
انجمن هواداران دیوید بکهام
هک شد

آخرین ارسال های انجمن

 

ديويد بكهام با حضورش در ميلان توانست دوباره به تيم ملي انگليس راه پيدا كند اما حضور كوتاه مدت او در سنسيرو توانست اثرات بلند مدتي هم بر او بگذارد.

فابيو كاپلو كه براي بازي دوستانه انگليس و آلمان از هافبك 33 ساله لس آنجلس گالكسي دعوت نكرده بود، گفت اگر بكهام مي خواهد بر 107 بازي ملي اش بيفزايد، بايد آمادگي اش را در زمين فوتبال نشان بدهد. كاپيتان سابق انگليس زير فشار روحي بود.

اما كلارنس سيدورف، يكي از ستاره هاي بزرگ ميلان گفت او و هم تيمي هايش هر كاري از دستشان برآيد براي بكهام انجام مي دادند، چه او براي ميلان بازي كند و چه نه و طبق گفته هاي سيدورف، برنامه علمي – ورزشي ميلان – آزمايشگاه ميلان – مي تواند كمك كند بكهام مدت بيشتري در صف اول ستاره ها بماند، همان طور كه در مورد چند تن از ستارههاي باشگاه اين چنين كرده است.

بكهام كه از 26 اكتبر، پايان بازي‌هاي گالكسي در اين فصل، در مسابقات رسمي بازي نكرده، 17 آذر ماه به سن‌سيرو مي‌رود و كمتر از سه ماه در كنار شاگردان كارلو آنچلوتي خواهد بود تا فصل جديد MLS شروع شود.

 آن وقت اگر در ايتاليا بازي‌هاي خوبي انجام دهد، براي مسابقه دوستانه با اسپانيا كه فوريه برگزار مي‌شود، دعوت خواهد شد و مي‌تواند با ركورد 108 بازي بابي مور برابري كند.

مور ركورددار بازي ملي – به غير از آمار دروازه‌بان‌ها - در تيم ملي انگليس است اما اگر موفق نشود، آينده‌اش در انگليس به خطر مي‌افتد. زمان كم است و او بايد سريع بدرخشد.

به هر حال سيدورف مطمئن است بكهام براي جا افتادن در ميلان به زمان زيادي احتياج ندارد: «ديويد، مثل من، يك شهروند جهاني است و از روحيه مناسبي برخوردار است تا سريع با شرايط جديد وفق يابد.

 وقتي به مادريد رفت، خوب كار كرد و در آمريكا هم اثرش را گذاشته. فكر نمي‌كنم مشكل بزرگي براي خو گرفتن به شيوه بازي تيم داشته باشد و روش باي خودش هم، آن عزم جزمي كه در زمين مسابقه دارد و قابليت‌هاي فني ‌اش، به او كمك مي‌كند.» آنچه به بكهام كمك مي‌كند اين است كه ميلان در سري A خوب نتيجه مي‌گيرد و اعتماد به نفس بازيكنان زياد است و ستاره‌هاي بزرگي در تركيب روسونري حضور دارند.

      


او هم مثل سيدورف از حضور در كنار بازيكناني مثل رونالدينيو، كاكا، پائولو مالديني، آندرا پيرلو و آندره شوچنكو سود خواهد برد: «بازيكنان خوبي دور و بر او را مي‌گيرند، بنابراين مي‌توانيم كمكش كنيم. ديگر احساس نخواهد كرد همه فشارها روي او است.»

سيدورف ادامه داد: «مي‌خواهيم كمكش كنيم در تمرينات احساس خوبي نسبت به سيستم حاكم بر باشگاه داشته باشد. هنوز نمي‌دانيم بازي خواهد كرد يا نه اما به هر حال كاري مي‌كنيم كه احساس كند جزیي از تيم است.

 همه با آغوش باز از او استقبال مي‌كنيم و ياري‌اش مي‌كنيم به هدفش برسد. مي‌دانم يك حرفه‌اي بزرگ است و او هم كمك خواهد كرد ما به اهداف‌مان برسيم... همه در تيم راجع به كار با ديويد در ژانويه هيجان زده هستند. همه‌مان چشم انتظارش خواهيم بود.»

شايد بزرگترين دستاورد بكهام در ايتاليا، دسترسي ‌اش به مربيان بدنساز ميلان باشد چون مي‌خواهد تا جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در تيم ملي انگليس بماند؛ آن زمان او 35 ساله خواهد بود. ميلان هم اكنون نيم دوجين بازيكن 30 ساله دارد و اگر چه مدت كوتاه حضورش در ايتاليا آن قدرها هم نيست كه «آزمايشگاه ميلان» اثر شگرفي بر او بگذارد اما تمرين زير نظر بدنسازهاي اين تيم ارزش زيادي دارد.

خود سيدورف 32 سال دارد و چهار بار فاتح ليگ قهرمانان اروپا شده: «سري A يكي از قوي‌ترين ليگ‌هاي دنيا از نظر قدرت بدني است.» آيا آزمايشگاه ميلان باعث شده حرفه او در ايتاليا دوام بيشتري بياورد؟ «آن قدر هم ساده نيست اما يكي از دلايلش بوده. چطور كار مي‌كند؟ با گفتن اين شروع مي‌كنم كه يك فلسفه كلي براي ممانعت از مصدوم شدن بازيكنان وجود دارد.

نكته دوم اين كه تك تك بازيكنان زير نظر هستند و سرانجام اين كه به جاي نظرات شخصي از تكنولوژي استفاده مي‌كنيم. براي نمونه وقتي در تمرينات زانوهايت خم مي‌شوند، به تو مي‌گويند كه خسته‌اي اما اين يك نظر شخصي‌ است و بر آمار و حقايق متكي نيست.

ما با چكاپ‌هاي مداوم مانع از بروز هرگونه مشكلي مي‌شويم و توجه ويژه به تو، كمك مي‌كند بگويند كه در غذايت به چه چيزي بيشتر يا كمتر نياز داري. اين يك فلسفه كلي است كه درباره همه بازيكنان مراعات مي‌شود.»

 این كه بكهام كي احساس كند اين برنامه‌ها رويش اثر گذاشته‌اند، به خودش بستگي دارد؛ اما سيدورف معتقد است او براي رسيدن به اوج، جاي مناسبي را انتخاب كرده است: «خيلي از اين ها جديد نيستند اما آن چه جديد است، تاريخي است كه باشگاه براي هر بازيكن مشخص مي‌كند و آن را در تمرينات به كار مي‌گيرد.

 آن چه من مي‌گويم اين است كه داري به يك آدم نگاه مي‌كني، نه يك تكه گوشت بي‌جان و بايد با او به بهترين نحو ممكن رفتار كني و او را به بهترين شكل ممكن آماده كني تا بتواند در اوج بازي كند اما اگر او خوب بازي نكرد، داستانش فرق مي‌كند، ديگر ماجرا فني است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
هکید

درباره ما
سایت رسمی هواداران دیوید بکهام
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از طرح جدید قالب سایت راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 377
  • کل نظرات : 315
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 503
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 160
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 832
  • بازدید ماه : 665
  • بازدید سال : 18,695
  • بازدید کلی : 484,205
  • هک شد