loading...
انجمن هواداران دیوید بکهام
هک شد

آخرین ارسال های انجمن

مطلبي جالب و متفاوت در مورد وعده انتخاباتي لاپورتا براي جذب بکهام که در نهايت روانه رئال شد.
ساندرو روسل و خوان لاپورتا ، روساي کنوني و اسبق باشگاه بارسلونا اکنون دشمني سرسختي باهم دارند.ولي اين ساندرو روسل بود يکي که با ارتباطات اجتماعي قوي اش در دنياي فوتبال،لاپورتا را به نوکمپ آورد؛البته اگر بکهام را در نظر نگيريم.

بارسا : شيوه مبدل شدن به بهترين تيم دنيا
« زير نظر لاپورتا دو سالي بود که بارسا از نبود مديريت رنج مي برد.با گذشت زمان افراد عوض نمي شدند و فقط بيشتر خودشان را به معرض نمايش مي گذاشتند.»

ساندرو روسل، رئيس کنوني باشگاه بارسلونا

«کادر مديريتي کنوني بارسلونا افرادي بزدل و ترسو و دروغ گوهاي بي شرمي هستند.آن ها سعي کردند تا با نفرت و حسادت، چهره ما، روساي قبلي را خراب کنند.»

خوان لاپورتا،رئيس سابق بارسلونا

دهم ژوئن سال 2003 و در يک روز آفتابي بود که مسئولان برگزاري انتخابات باشگاه بارسلونا گام به دفتر کمپين تبليغاتي خوان لاپورتا درخيابان «پاساژ د گراسياي» شهر بارسلونا گذاشتند تا به بررسي شعارها و وعده هاي تبليغاتي او بپردازند.

در همان دوران بود که گزارش هاي متعددي از روند مذاکرات بين سران رئال مادريد و منچستريونايتد براي انتقال بکهام به برنابئو خبر مي داد و در نهايت اين قرارداد نهايي شد. توافق برسر مبلغ اين انتقال در جلسه اي که مين خوسه آنخل سانچس و خوان انيه وا از سوي رئال و ديويد گيل و پيترکنيون از سوي منچستريونايتد در جزيره منورکا انجام شده بود، حاصل شد . نماينده هاي بکهام اجازه يافتند تا با سران رئال به مذاکره بپردازند و اين کار با رضايت طرفين پيش مي رفت.

البته از آن جا که پرونده اين انتقال بسته نشده بود، نام بکهام به صورت تئوريک هنوز در بازار نقل و انتقالات به گوش مي رسيد.

در آن روز بود که لاپورتا به خبرنگاران گفت:« مي توانم اعلام کنم که ما برسرمبلغ خريد ديويد بکهام با سران باشگاه يونايتد به توافق رسيده ايم.»

زماني که لاپورتا اين صحبت ها را برزبان مي آورد، پشت او صفحه نمايشي بود که برروي آن تصويري از بيانيه رسمي باشگاه منچستريونايتد به نمايش درآمده بود که حرف هاي او را تائيد مي کرد.
نامزد رياست باشگاه بارسلونا به پرسش ها درمورد قيمت اين بازيکن انگليسي پاسخ نداد و پاسخ دادن به اين پرسش را برعهده ساندرو روسل، نايب رئيس فوتبالي اش قرار داد و او را فردي معرفي کرد که روند مذاکرات را دنبال مي کرد.

سوالات افرادي که به سختي اين ماجرا را باور کرده بودند، به صورت سيل وار روانه مي شد:

« چطور بکهام را متقاعد مي کنيد تا به مادريد نرود؟»
« با توجه به پروژه تکنيکي بارسلونا، آيا بکهام بازيکن مناسبي براي تيم است؟»
« آيا از مربي تيم پرسيده ايد که واقعا به اين بازيکن نياز دارد؟»
« آيا بکهام فقط يک خريد تبليغاتي خواهد بود؟»

روسل با آرامش تمام و به طرز کاملا ماهرانه اي پاسخگوي اين سوالات مي شد.
از همان ابتدا به نظر مي رسيد که حقه و نيرنگي در کار است. بکهام به رئال مادريد رفت و بارسلونا در رقابت هاي لاليگا براي موفقيت بي مهابا تلاش مي کرد ودر ليگ قهرمانان اروپا هم موفق نبود. اين تيم هنوز خيلي خوب کار نمي کرد.

لاپورتا به راي دهندگان چيزي را گفت که آن ها دوست داشتند بشنوند اين که بارسايي که در زمان گاسپارت و بعد از او و در زمان حضور مديران موقتي مانند انريک راينار و خوان ترايتر در داخل و خارج زمين مشکل داشت، مي تواند با مديريت او بار ديگر به يکي از تيم هاي بزرگ اروپا تبديل شود.

بکهام در حال انتقال به رئال بود در حالي که بارسلونا در لاليگا به مشکل خورده بود و شانس چنداني نيز در ليگ قهرمانان نداشت. بنابراين اين پروژه مي توانست موثر باشد.

مارک اينگلا آن روز آنجا بود و در صورتي که لاپورتا به عنوان رئيس انتخاب مي شد، مي توانست پست نايب رئيس بخش بازاريابي را به دست بياورد. مانند همه اعضاي تيم لاپورتا، او نيز جوان و موفق بود و با ارتباطات بين المللي زيادي که داشت، ستاره بخت را با خود مي ديد.

او به من گفت:" وقتي ما اعلام کرديم بکهام را به خدمت خواهيم گرفت، شانس ما در راي گيري نسبت به گروه رقيب افزايش پيدا کرد. ما شانس بيشتري نسبت به حريف داشتيم اما اعلام انتقال بکهام ما را بسيار پيش انداخت زيرا اعتبار زيادي براي ما به همراه مي آورد.راي دهندگان با خود فکر مي کردند اين ها مي توانند به منچستر بروند و ستاره اي مانند بکهام را بخرند.

ساندرو روسل در انجام اين انتقال بسيار دخيل بود و معتقدم رابطه بسيار خوب او با فلورنتينو پرس نقش زيادي در پيش رفتن اين شرايط داشت.
اين نيمي از انتقال بود. ساندرو پشت صحنه با همه سازش کرده بود."

ساندرو روسل و فلورنتينو پرس، روساي فعلي بارسا و رئال، رابطه يا به عبارت بهتر دوستي طولاني شان که با احترامي متقابل همراه است را حفظ کردند.

انتقال بکهام به رئال نهايي شده بود. رئال مادريد در اين زمينه هم از دشمن قديمي پيش بود در حالي که لاپورتا تلاش مي کرد با اعلام مبالغ مختلف براي انتقال بکهام در مبارزات انتخاباتي پيروز شود، رئالي ها بدون اين که از اين نمايش ناراحت شوند، در حال نهايي کردن انتقال ستاره انگليس بودند.

 در واقع در آن مقطع و تا زمان اعلام آراي انتخابات باشگاه بارسلونا، براي مدت کوتاهي حسي دوستانه بين دو باشگاه به وجود آمد.

رابطه دوستانه پرس با روسل موجب شد تا او به طور علني مسائل پشت پرده را اعلام نکند، و همين اشتباه کافي بودتا قدرت از رئال به بارسا منتقل شود.

تاثير قابل توجه خبر انتقال بکهام به بارسا باعث موفقيت لاپورتا در انتخابات و بازگشت بارسا به مسير موفقيت شد. بکهام هيچ گاه براي بارسا بازي نکرد اما تحت هدايت لاپورتا و پس از او روسل، آن ها عنوان موفق ترين باشگاه حال حاضر دنيا را از رئال گرفتند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Cr در تاریخ 1348/10/11 و 23:16 دقیقه ارسال شده است

salam beckham joun khoobi
manam ashghe david hastam khili goleee
be site manam biya montazeretam


کد امنیتی رفرش
هکید

درباره ما
سایت رسمی هواداران دیوید بکهام
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از طرح جدید قالب سایت راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 377
  • کل نظرات : 315
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 503
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 71
  • بازدید امروز : 408
  • باردید دیروز : 308
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,485
  • بازدید ماه : 3,984
  • بازدید سال : 22,014
  • بازدید کلی : 487,524
  • هک شد